tisdag 27 januari 2009

Ta sig tid

I går unnade jag mig mer än en timmes läsning i soffan.

Jag är mitt inne i boken 19 minuter av Jodi Picoult och vore jag inte så förbannat trött när väckaren ringer 06.20 skulle jag läsa halva natten, men ack. Nu blir det normalt några få sidor per dag och det är inte rätt sätt att läsa en bok. Jag vill sluka böcker. 19 minuter förtjänar att slukas, men mina bokslukardagar tog en paus för ett år sedan då det kom in en annan tidsslukare i mitt liv. Visserligen inte något jag vill byta ut, Lillemans första år kommer aldrig tillbaka, men det kommer bokslukardagarna att göra.


Fast mannen slukar fortfarande böcker, mest eftersom att han låser in sig och läser på toaletten i halvtimmar åt gången. Såklart. Jag kommer aldrig förstå män och deras läsbehov på muggen men jag kan avundas att han tar sig tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar