fredag 13 februari 2009

Sövande bra

Jag är så trött på kvällarna, det går inte bara ut över bokläsandet utan såklart även filmtittandet. När klockan passerat halv elva somnar jag oavsett vad jag gör tror jag. Det har tagit oss ett antal veckor att se 11 avsnitt av En förlorad värld. Kanske blir jag extra sömning för att den är så vacker och stillsam och för att Jeremy Irons har den vackraste berättarrösten ever. Nu är vi i alla fall klara och jag skriver kanske inte under på att det är Englands bäste serie någonsin som det står på fodralet, men en klar 4:a. Den var dessutom ett riktigt kap.

För många år sedan när jag jobbade i affär hade jag en kund som skulle köpa tecknad film till sina barn. Istället för att de fick välja delade hon priset med filmens längd för att få den som gav mest film för pengarna. Ingen jag har mött sedan den dagen när jag var 15 har framstått som mer snål. Hon skulle ha varit väldigt nöjd med 660 minuter Brideshead revisited för 99:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar