måndag 8 juni 2009

Från bok till film

Allt för min syster i min sommarläsningshög har blivit film med Cameron Diaz. Vägen, som jag läser just nu ligger i post-production och verkar få premiär någon gång under 2009. Bilderna ser lovande ut men jag är väldigt kluven till film av böcker jag gillar. Ibland känner man direkt att det här skulle bli en bra film, som när jag läste Dennis Lehanes Patient 67, men nu när även den är på G blir jag orolig. Det kan ju faktiskt misslyckas kapitalt och det är intrycket av boken jag vill bevara.
- Ja men se inte filmen då, doofus. Men då kan jag ju riskera att missa något riktigt bra.

Den enda film jag längtar efter som garanterat inte kan förstöra läsupplevelsen är Harry Potter och Halvblodsprinsen. Snart på en bio nära mig, dvs. SF distribuerar även till norrbotten i mitten av juli hoppas jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar