måndag 14 december 2009

P3 junkie

Musikhjälpen i P3 drar igång idag så varför inte byta ut en julklapp eller två mot en önskelåt i radion och samtidigt stödja radiohjälpens arbete mot malaria. Det ska jag göra.

På P3 håller också omröstningen 25-00 till. Listan startade med 200 låtar, är nu nere på 50 som skall bli 25 innan nyårsafton. 9 av de 10 låtar jag röstat på är fortfarande kvar, vilket bevisar hur mainstream jag är, men tyvärr hade "Reconsider me" trillat bort och kvar var en enligt mig mycket sämre Moneybrother låt så här fick jag tänka om helt.

I helgen skulle jag ladda telefonen med ny träningsmusik och märkte hur oerhört ouppdaterat musikbiblioteket är efter Spotify. Missförstå mig inte, jag tycker fortfarande att Spotify är snudd på århundradets uppfinning, men mina skivköp har minskat med 70% och det är lite tråkigt. Skivbranschen håller säkert med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar