tisdag 8 december 2009

Tävla med Kulturfyran

Kulturbloggen kan man i Kulturfyran tävla om boken Push som filmen Precious bygger på. Lee Daniels har regisserat och spekulationerna rör inte ifall det kommer en Oscarsnominering utan i vilken klass.

1. Vilken bok önskar du dig mest av allt just nu?
Gärna något ur Mytserien.

2. Har du köpt några böcker som julklappar i år?
Japp, Mamma Mu till sonen och Så fick vi se slutet till sambon.

3. Brukar du ge bort film som julklapp, som dvd eller biobiljetter?
Jag ger ofta och gärna bort dvd:er i julklapp, både film, tv-serier och musik dvd, så även i år. Biobiljetter är mer en nödlösning men jag tycker mycket om att få det. Jag önskar mig till exempel ett filmpaket till GIFF.

4. Vilken är den bästa bok du läst i år och vilken är den bästa film du sett i år?
Just nu är jag fullkomligt slukad av Vad jag älskade som mycket väl kan bli årets höjdpunkt. Av årets filmskörd ligger Lars and the real girl samt Milk högt upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar