måndag 21 december 2009

Väskan är packad

Två och en halv veckas julledighet väntar. Vi hinner med svärföräldrar i söder och föräldrar i norr, bröder, kusiner och vänner från förr. Vi ska skämma bort med umgänge och låta oss skämmas bort med barnvakt. Förutom att leka i snön, spela Alfapet och se Avatar på bio så jag ska läsa böcker, både dag- och kvällstid. För första gången på många år lånade jag även böcker till oss vuxna på biblioteket här om dagen. Det var två reservationer ur Mytserien, Drömguden och Penelopiaden, som jag tänker läsa, Fatta Eld samt en gammal Doglas Coupland som varken M eller jag hade läst. Det ska bli så skönt!

Veckan som gick dominerades av Musikhjälpen som stått på både på jobbet och hemma och jag är djupt imponerad av programledarna Ametist, Christer och Jason, gästerna, produktionen och inte minst vi lyssnare som tillsammans skrapade ihop svindlande 5.7 miljoner till Radiohjälpens kamp mot malaria. Kents Utan dina andetag blev veckans mest önskade låt, den önskade inte jag, men väl några andra varav jag hörde There is a light that never goes out spelas i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar