tisdag 18 maj 2010

Djuriskt i Kulturfyran

I veckan handlar Kulturfyran om djur:

1. Har du något husdjur?
Jag drömmer ofta om hund i första hand, sedan katt, men eftersom både jag och många i min närhet är vansinnigt allergiska varken kan eller vill jag, det skulle innebära att jag exkluderar människor från vårt hem. Dels reser vi mycket och vill inte binda upp oss med husdjur.

2. Om du var ett djur, vilket slags djur skulle du vara då?
En hund som fick ha ett yrke, blindhund kanske eller polishund.

3. Bästa djuret i litteraturen?
För mig är Aslan det djur som hängt med mig längst och som jag fortfarande tycker bäst om. Häxan och lejonet var den bok jag lånade allra mest när jag var liten, tills jag äntligen fick ett eget exemplar i hyllan, och Aslan var min stora hjälte.

4. Vad föredrar du om du måste välja: katt eller hund?
Hund, de är lite mer kommunikativa och deltagande. Jag skulle gärna ha en spaniel, schnauzer eller shetland sheepdog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar