fredag 28 maj 2010

Sommarläsning

Ett som är säkert är att det aldrig blir som man tänkt sig, men det skadar inte att planera lite i alla fall. När jag summerar läsprojekt, reservationer och inköp ser planerna för sommarens läsning ut så här:

Hos Lyran har jag inspirerats att läsa både dystopier och klassiker och jag vill låna Atwoods Oryx & Crake, On the beach av Neil Shute samt någon av de amerikanska klassikerna Catcher in the rye eller To kill a mockingbird.

Två andra mycket omskrivna böcker som jag inte har läst utan sparat till hängmattan är Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld och Tartts Den hemliga historien. Och så ligger svärmors ex av Att skjuta arbetare i hyllan.

Men först Musikens betydelse för flickor, jag ska bara avsluta en annan bok med många musikreferenser, Inger Edelfeldts Finns det liv på Mars?

Om detta går ihop med fyra semesterveckor, Smålands- och Norrbottensresor, musikfestival och en 2,5 åring återstår att se.

1 kommentar:

  1. Presidentens hustru, Den hemliga historien och Oryx & Crake är tre böcker jag också gärna skulle vilja läsa, kanske hinner jag med någon av dem i sommar också.

    SvaraRadera