måndag 24 maj 2010

TV-sommaren

Tv-tablåerna i Juni kommer att domineras av fotbolls-VM i Sydafrika vilket jag ser fram emot, även om det aldrig kan bli samma spänning utan svensk medverkan. Bland kanalernas sommarpremiärer finns det några guldkorn utöver VM:
  • Parenthood - om familjen Bravermans fyra vuxna barn, Sarah, Adam, Crosby och Julia, och deras liv. Med bl.a. Peter Krause från favoriten Six feet under och Lauren ”Lorelei” Graham i några av rollerna. Premiär TV3, 3 juni kl. 20.00.

  • Ingen bor i skogen. För oss som älskar Klungan, gänget bakom Mammas nya kille. Absurd komik utlovas i fem avsnitt, start 14 juni i SVT2 kl. 21.30.

  • In treatment, säsong 2. SVT2, 28 juni 22.35. Första säsongen med terapeuten Paul och hans patienter var riktigt, riktigt bra så jag ser fram emot nästa. Sänds måndag – fredag så var beredd att spela in.

  • Kanal 9 sänder första säsongen av Twin Peaks med start 30 juni. För 20 år sedan bodde jag hemma och tvingade min storebror att se Twin Peaks med mig eftersom jag var fast i serien, men inte vågade se den ensam. Jag funderar på att återuppleva mystiken i sommar, men utan storebror.

  • So you think you can dance – Kanal 5 16 juni, kl. 21.55. Låt dig inspireras och underhållas av fantastiska dansare och koreografer. I säsong 7 är Mia Michaels tillbaka som koreograf och några av de tidigare säsongernas tävlande får en andra chans.
  • Fringe. FBIs Fringe-division som tar hand om övernaturliga och naturvetenskapliga gåtor är tillbaka den 10 juni kl. 22, kanal 5.

  • Dessutom sänder TV6 Generation Kill sent på lördagskvällar, de startade redan i lördags, den 22 maj. Har du inte sett Alexander Skarsgårds genombrott som Sgt. Brad Colbert, gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar