lördag 4 september 2010

Kulturfyra med hösttema

Vi är några dagar in i första höstmånaden och solen har äntligen återvänt, det har även Kulturfyran på Kulturbloggen gjort! Frågorna lyder:

1. Vilken bok ska du läsa härnäst?
"Vill läsa" listan är hur lång som helst och jag vet oftast inte vad nästa blir innan det väl är dags. Jag bar visserligen hem Mellan himmel och jord av Niccolo Ammaniti från biblioteket här om dagen, men det finns ingen garanti att det blir den jag plockar upp härnäst.

2. Vilken musik lyssnar du på mest för tillfället?
Just nu är det mycket Miike Snow och Robyn.

3. Vilket tv-program tänker du se härnäst?
Jag tycker att hösttablån ser fullkomligt värdelös ut med den ena skräpsåpan framför den andra. Jag missade första delen av den danska miniserien Flamman och Citronen i onsdags, men eftersom den både går i repris och finns på svt.play så ska jag kolla in den. Annars håller jag mig till DVD-boxar och för tillfället är vi mitt inne i en nostalgitripp till Twin Peaks.

4. Vad betyder hösten för dig? Gillar eller gillar du inte hösten?
Hösten betyder nystart. Det kommer väl från skoltiden, men fortfarande finns känslan av att börja om kvar. Efter sommar och semesterrutiner har jag tid att ägna mig åt hemmet, träffa vänner, börja träna och så vidare. Dessutom är den vacker. Ingen pollenallergiker med självbevarelsedrift kan väl heller påstå att man föredrar våren framför höstens rena, klara luft.

4 kommentarer:

  1. Åh, läs Mellan himmel och jord! Den är så bra!

    SvaraRadera
  2. Hannele: Ja, nu är det som härligast med soliga kalla dagar!

    Frida: Jag har verkligen gillat hans tidigare så jag hoppas jag hinner med denna! Kan ju alltid förnya lånet...

    SvaraRadera
  3. Den danska serien är jag också lite nyfiken på men har missat den än så länge. Jag har förresten utdelat en utmärkelse till dig och din blogg hos mig :)

    SvaraRadera