söndag 21 november 2010

Digitalt vs. analogt?

Kulturfyran på Kulturbloggen handlar i veckan om digitala böcker:

1. Läser du böcker digitalt?
Nej, den fysiska boken är viktig för mig. Jag är inte ens lite sugen att läsa digitalt.

2. Kommer du att skaffa en ipad när de kommer till Sverige?
Vi fingrade ganska flitigt på den när vi var i USA förra veckan, men bestämde att vi faktiskt inte behöver en ipad i vår teknikpark just nu, men de är rackarns fräcka!

3. Lyssnar du på ljudböcker?
Har bara testat en gång, på en semesterresa för flera år sedan. Det hade väl sina poänger på autobahn, men det innebar också att vi satt knäpp tysta i stället för att, typ, kommunicera med varandra. Hemma skulle det aldrig funka då nästan-3-åringen aldrig slutar babbla, och när jag får tid kopplar jag hellre av med en fysisk bok.

4. Och sist men inte minst: vilken bok läser du nu? I vilket format är den: inbunden, pocket, digital eller ljudbok?
Jag läser Dennis Lehanes Moonligh Mile. Den är visserligen inbunden, men i någon amerikansk budgetversion på tunt papper med ful skärning. Hoppas på innehållet mer än ytan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar