torsdag 5 maj 2011

För övrigt...

... har jag fått in mina Läst & Sett listor för 2010 och 2011 på var sin tab här uppe. Listorna är i kronologisk ordning och betyget står inom parentes efteråt. Länkar till de titlar som har ett inlägg är ett work in progress.

Lästakten i år är klart mycket lägre vilket delvis beror på att jag försöker läsa fler böcker på engelska och det tar lite längre tid. Nytt för 2011 är att jag också bedömer om filmerna jag ser klarar Bechdeltestet. Du har väl inte missat det underbara Bechdeltestet och den skrämmande verklighet det visar?




Ursprungligen hittat hos Verklighetens smolk.

4 kommentarer:

  1. Jag snokar och spanar vidare bland dina listor, det här är riktigt roligt! Hälsningar din hemlige bokvän :-)

    SvaraRadera
  2. Välkommen att snoka på, det här är ju jättespännande!

    SvaraRadera
  3. Intressant med Bechdeltestet. Jag ska ta och kolla in dina läslistor nu. Det är så spännande att läsa vad andra läst!

    SvaraRadera
  4. Oj, vilket intressant test. Och scary när jag tänker efter och kollar listan med våra senast sedda filmer på Lovefilm.

    SvaraRadera