söndag 6 november 2011

Den perfekta läsplatsen

Fröken S på Massor av Ord har definierat den perfekta läsplatsen. En specifik favoritläsplats för mig är på flygplan, om jag flyger själv vill säga, vilket jag snart ska göra i ganska många timmar. Behöver jag säga att jag ser fram emot det. Men generellt ser min val ut som följer, även om svaren kanske ibland motsäger varandra!

Knäpptyst Fylld med bakgrundsljud
Jag har det sällan eller aldrig tyst omkring mig när jag är vaken.

Bland folk I ensamhet
Beror på vilka folk iofs. Inte nästan fyraåringen i alla fall, där blir det inte många rader läst ur mina egna böcker. Bamse däremot...

Bekväm Asketisk
Soffhörna, hängmatta, mysfotölj, sängen, osv.

Sittande Liggande
I de allra flesta fall. Kanske inte på café dock.

Ger mig möjlighet att sitta länge Kan läsa de fem minuter jag har över
Läser väldigt sakta och behvöer tid att komma i gång.

Plats där jag kan äta En plats där förtäring inte är nödvändig
Gärna, men inget måste, och absolut inte i sängen!

Ett stammishak Gärna en ny plats
Är ombytlig av mig.

Ett ställe med vacker utsikt Kan ha ögonen i min bok till 100%
Varför inte kombinera två bra saker?

Varm och ombonad Behagligt sval
Helst i solens eller brasans sken.

En plats där jag kan ha myskläder En plats där jag kan ha på mig något fint
Tveklöst

Bland främlingar Bland vänner
Bland vänner kan man prata om boken, inte läsa den.

Ute Inne
Läsning sker så klart oftast inne men så fort temperaturen tillåter, även om det innebär fleecetröja och filt flyttar jag ut.

Hemma Borta
Eller någonstans mittemellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar