torsdag 25 oktober 2012

Lägesrapport

Finns det inte tid till annat passar i alla fall en enkät! Ursprungligen publicerad hos Sara BE (igen :)).

Alltså, läget är som följer:

Jobbet: Puh. Planering för att göra samma jobb and then some med en och halv resurs mindre. Filar på ett Don't panic! e-mail, men jag vet inte om alla mina kollegor läst Douglas Adams....
Men idag skrev en USA-kollega: "If I ever write a comic book, you will be my female heroine in tights and cape!" Det tar jag som den största av komplimanger.

Senaste böckerna jag läste: Hello Kitty måste dö, Heja, Heja och Nanna Johanssons Mig blir du snart kär i som ska vara bibblo tillhanda i morgon.

Böcker jag läser just nu: Jag är ingen parallelläsare så just nu är det bara Eldbärare av Anders Björkelid som ligger på sängbordet. Men det går trögt så till helgens besök hos svärföräldrarna vilket brukar innebära mycket lästid ska jag ta med något annat inspirerande.

Böcker jag ser fram emot: Jag har nog inte särskilt höga förväntningar på Rowlings Den tomma stolen men ser ändå fram emot slutet av november då den kommer på svenska.

Senaste filmerna jag såg: Att det gått trögt med läsningen kan ju ha lite grand att göra med att vi sett sjukt mycket film de senaste veckorna och det har blivit en väldig blandning; Jane Eyre, Drive, Blue Valentine, Tropa de Elite, Friends with kids, Ted, Laxfiske i Jemen, Our idiot brother, Startrek-Insurrection...

Filmer jag ser fram emot: På onsdag är ett gäng som som har vi kompisdate (dinner and a movie) för att se Skyfall. Sedan ser jag fram emot filmklubbens filmfestival i November även om det då blir mest jobb, men någon av de 30 filmerna ska jag nog hinna med.

Senaste tv-serierna jag såg: Homeland på tv, The Walking dead på DVD och Glee på Netflix.

TV-serier jag ser fram emot: Säger bara: 3 november. Downton Abbey.

Musik jag lyssnar på just nu: Fortfarande mycket Florence & the Machine, P3-hits dagarna i ända och Petra Marklunds nya som än så länge inte når upp till Händerna mot himlen-nivåer.

Musik jag ser fram emot: Mando Diaos hela Frödingverk Infruset, bara en vecka kvar.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Eller hur! Jag fick då erkänna att jag nyligen köpt en Wonder woman t-shirt och hon att hon varit star struck då hon suttit jämte Lynda Carter på ett flyg en gång :)

      Radera