fredag 29 november 2013

Fredagsenkät v.48

Hos Linda hittar jag veckans fredsgsenkät som ursprungligen kommer från Viktoria på LitteraturMagazinet.

1) Vad läser du just nu?
Som halva den läsande befolkningen läser jag Nyckeln. Den andra halvan har redan läst ut den.

2) Nästa bok du tänker börja på?
Jag brukar inte planera läsningen och vet inte vad det blir förrän det är dags. Gardell eller Bjärbo/Lindbäck eller Green eller....
Spelets konst av Chad Harbach blir nästa bokcirkelbok, men den sparar jag nog till julledigheten. 

3) Hur tänker du fira första advent?
Jag tänker ta fram några adventsljusstakar, försöka balansera min sons enorma pyntlusta med min egen mer modesta, kanske smaka årets Blossaglögg och äta en pepparkaka eller två.

4) Läser du helst en bok i taget eller slalomläser du? Dvs. Har du flera böcker igång samtidigt?
Jag är ingen slalomläsare, men har några undantag. Romaner kan jag inte parallelläsa, men att varva en roman med noveller eller grafiska berättelser går bra. Har jag fastnat i en roman kan jag också behöva varva med något annat, men då handlar det snarare om att pausa än att slalomläsa. 

Här om kvällen såg det ut så här i mitt knä och det kändes lite var lite väl schizofrent.


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar